Vad som driver mig som företagare 
och oss som företag.

Det är alltid svårt att med några få meningar beskriva vad drivkraften i ett företag är. Vi på CAMP tycker detta är rätt så självklart, men att kortfattat förklara den drivkraften för folk utanför företaget är inte helt enkelt. 

Jag skulle i ett visst sammanhang förklara företagets drivkraft för personer som arbetar inom helt andra branscher. 

Jag upptäckte då att det självklara för mig inte var så lätt att förklara för utomstående – men så en morgon så slog det mig vad det är som gör oss, vårt företag och de produkter som vi utvecklar, producerar och säljer så speciella. Varje morgon tillagar jag min frukost som bland annat innehåller äggröra på 2 ägg och med soltorkade tomater. Detta äter jag oavsett om jag går upp extremt tidigt på morgonen eller bor på hotell (om detta erbjuds).  Jag kan därmed säga att de soltorkade tomaterna är viktiga för mig som ger mig min morgonrutin och njutning. Men huruvida det finns tillgång på soltorkade tomater eller ej kan det förändra en persons liv? Svaret på frågan är nej. Vad vi däremot med säkerhet vet, efter att ha fått tusentals mail, telefonsamtal och personliga möten, är att de produkter vi tagit fram förändrar livet för individer runt om i världen. 

Det kan till exempel vara en 9 årig delfotsamputerad kille från Uppsala vars dröm var att kunna åka skidor, som med hjälp av vår produkt, upplevt sin dröm gå uppfyllelse. Eller Jamie Whitmor, som vann över sin cancer och som med hård träning, tillsammans med vår produkt vann det ärofyllda priset ”best female athlete with disability 2014” på ESPN galan ESPY. Eller så är det 78 åriga Jared som dansade med sin fru för första gången på 20 år efter han fick en av våra produkter. 


Detta är bara några exempel där något så ”enkelt” som kompositmaterial, plast, metall och/eller textilier kunnat förändra liv. Det är vår drivkraft – förändra livet till det bättre. Vi har kommit långt men vi är inte nöjda med det och slutar att utveckla. 

Vi tror på lösningar som kan förändra individers liv. Dessa ska vi hitta och sedan sprida kännedom om. Det finns massor kvar att göra och det är det som ger oss drivkraften att varje dag känna glädje att gå till jobbet. Inget av detta hade varit möjligt om inte du som utprovare, kund eller partner haft samma drivkraft som oss. Nämligen att vi utgår från den bästa tänkbara lösningen till varje individ vilket ger 

- ”Support for better life”.